Arild

Arild Theimann overtar etter Are Karlsen

Blir ny gruppeleder

Vestfold Arbeiderparti har valgt Theimann som sin nye gruppeleder og opposisjonsleder i Vestfold fylkesting.

Arild Theimann tar over etter Are Karlsen, som har søkt fritak etter å ha akseptert en stilling som ny kommunalsjef for kultur, oppvekst og familie i Horten kommune. Karlsens fritaksøknad og valget av Theimann blir endelig behandlet fylkestingets møte den 29. april, med effektiv endring fra 1. mai.

Arild Theimann tar med seg en mangfoldig bakgrunn til vervet. Med lang erfaring som lokalpolitiker for Arbeiderpartiet, samt sin rolle som spesialrådgiver innen næringspolitikk, energi, klima og miljø i LO-forbundet IE&FLT (tidligere Industri Energi), bringer Theimann en bred kompetanse til bordet. Theimann har også erfaring som fagbladjournalist, oljearbeider og sjømann.Theimann er tydelig på Arbeiderpartiets ambisjoner for Vestfold.

-Gjennom et nært samarbeid med kommunene, interessegrupper, fagforeninger og næringslivet vil vi arbeide for å styrke Vestfolds synlighet og posisjon. Vi vil skape et fremtidsrettet fylke der det er godt å vokse opp, arbeide og leve, sier han-Vestfold er et fylke med betydelige muligheter, men også utfordringer. For å realisere mulighetene og møte utfordringene, er en tett dialog med alle typer aktører avgjørende.Theimann understreker viktigheten av å være nær folk.-Vi folkevalgte må være tilgjengelige og lydhøre overfor befolkningen. Jeg vil gjøre mitt ytterste for å oppnå dette.

Ta gjerne kontakt, oppfordrer Theimann.

Arild Theimann har vært folkevalgt i Sandefjord siden 2003, i kommunestyret og formannskapet, men også i hovedutvalg for skole og barnehage og miljø- og plansaker. Han har også hatt erfaring som politisk rådgiver i Olje- og energidepartementet og er i dag vara til Stortinget. Theimann er også styremedlem i Vestfold Arbeiderparti.