Våre toppkandidater

Her kan du bli kjent med våre tre toppkandidater til stortingsvalget 2017.

Dag Terje Andersen, Vestfold Arbeiderpartis førstekandidat.

Dag Terje Andersen

Dag Terje har vært stortingsrepresentant for Arbeiderpartiet i en årrekke. I løpet av denne perioden har han også vært statsråd og stortingspresident.

For Dag Terje er det viktigste at vi alle har en jobb å gå til. Men det er ikke nok at jobben finnes: Den må være forutsigbar og du som arbeidstaker må ha trygge arbeidsforhold. Da må vi si nei til regjeringens angrep på arbeidsmiljøloven.

Her kan du lese mer om Arbeiderpartiets politikk for arbeidslivet.

Maria Aasen-Svensrud, vår andrekandidat til stortingsvalget.

Maria Aasen-Svensrud

I tillegg til jobben som lærer har Maria vært politiker og gruppeleder for Horten Arbeiderparti de to siste periodene.

Maria er opptatt av at vi har et helsevesen som fungerer for alle, uansett hvor du bor og hvor full lommeboken din er. Samtidig vil hun at kommunene skal få nok penger til å sørge for en best mulig velferd til vanlige folk. Da trenger vi en ny regjering, som prioriterer velferd til alle framfor skattekutt til de få.

Her kan du lese mer om hvordan vi vil styrke landets kommunekasser.

Lozan Balisany, vår tredjekandidat til stortingsvalget 2017.

Lozan Balisany

Lozan er politiker i Sandefjord kommune, og jobber til vanlig i Vestfold Arbeiderparti. Hun har tidligere studert økonomi.

For Lozan er både skolen og eldreomsorgen like viktig. Det viktigste for Lozan er at vi skaper et samfunn med større likhet, der alle skal med uavhengig av hvilke foreldre de har. For å få til dette er vi avhengig av at regjeringens angrep på den norske modellen stoppes.

Du kan lese mer om den norske modellen, og hvordan vi vil styrke den her.