Vestfold er klare for valgseier 2017

Vestfold Arbeiderparti avholdt i går, torsdag 24.november, sitt nominasjonsmøte til stortingsvalget 2017.

Stortingskandidatene for Vestfold Ap!

Komiteens leder Berit Eivi Nilsen redegjorde for komiteens arbeid og prinsipper. Det har blitt lagt spesiell vekt på fornyelse og kontinuitet samt ønske om å satse på kvinner. De siste 20 årene har det vært to menn blant de tre øverste på listen fra Vestfold Ap, dette endret man på denne gangen. Udiskutabelt i gjennom hele nominasjonsprosessen har Dag Terje Andersen innehatt den øverste plassen og slik ble det også i kveldens nominasjonsmøte. Skogsarbeideren, tidligere statsråd, stortingspresident og nå stortingsrepresentant for Vestfold Ap ble valgt inn på 1.plassen ved akklamasjon og jubel.Maria Karine Aasen-Svensrud, som i dag er gruppeleder i Horten Ap og nestleder i Vestfold Ap ble valgt på 2.plassen og seiler derfor opp til sikker plass på stortinget fra høsten 2017. På plass nr. 3 og ”kamp” plassen i Vestfold ble Lozan Balisany enstemmig valgt. Balisany har hatt en aktiv rolle i Sandefjordspolitikken, og har gjort seg bemerket både lokalt og nasjonalt. Balisany var også AUF sin kandidat på lista. Hun representerer de unge, og det flerkulturelle samfunnet Vestfold med sin bakgrunn som flyktning fra Kurdistan-Irak.  Begge disse unge damene ble av møte, ønsket opp og fram, og ansett som fremtidens representanter for Vestfold.  På 4.plassen var Arve Høiberg foreslått, mangeårig gruppeleder i fylkestinget og  dreven politiker

Toppkandidatene er klare for den lange valgkampen!
Slik ser kandidatlista for Stortingsvalget 2017 ut:

1 Andersen, Dag Terje                       Lardal       f. 1957      2 Aasen-Svensrud, Maria Karine  Horten      f.1980  3 Balisany, Lozan                             Sandefjord f.1992  4 Høiberg, Arve                                    Horten      f.1966  5 Lee, Liselotte Aune                      Tønsberg    f.1967      6 Vasvik, Truls                                       Larvik       f.1978   7 Antonsen, Trude Viola                         Re         f.1969    8 Edvardsen, Kjetil                           Nøtterøy     f.1968    9 Måge Olsen, Mette                            Hof          f.1965  10 Christensen, Fredrik                    Sande        f.1991    11 Midthun, Jorunn                           Nøtterøy     f.1955    12 Reinemo Aasgård, William            Hof          f.1992  13 Moen, Anne Holm                       Tønsberg    f.1969